
Istotą pracy człowieka jest jej doskonalenie. Jest to możliwe zazwyczaj poprzez proces uczenia się wykonywania określonych czynności. Tym samym z czasem zwiększamy swoje doświadczenie i nie tylko szybciej wykonujemy swoje obowiązki, ale także możemy lepiej przystosowywać się do poznawania nowych faktów i umiejętności. Ciągłe poszerzanie wiedzy i uczenie nowych umiejętności niezbędne jest także w zawodzie bankowca. Istnienie takiego wymogu w swej istocie nie jest złe. Zawsze bowiem z poszerzenia swej wiedzy zawodowej możemy odnieść tylko korzyść. Jednakże posiadanie w danym momencie określonej umiejętności nie musi oznaczać, że będziemy ją posiadać wiecznie. Jedną z właściwości ludzkiego umysłu jest bowiem zapominanie, stąd wiedzę trzeba utrwalać, a umiejętności powtarzać. Odnosząc to bankowości, może się okazać, że pracownik, od którego wymaga się obszernej wiedzy i wielu umiejętności, będzie je wykorzystywał w praktyce rzadko, co wpłynie negatywnie na jakość ich wykonania. Wprawdzie duża wszechstronność pracowników może spowodować, że do wykonania określonych zadań stawianych przed zespołem pracowników wystarczy ich mniej, ale mimo wszystko wydaje się, że ich specjalizacja byłaby lepszym wyjściem. Ten proces niewątpliwie bowiem zwiększy doświadczenie wyspecjalizowanych pracowników, a tym samym lepiej odnajdą się oni w niestandardowych sytuacjach, które są stosunkowo częste przy udzielaniu kredytów.